Onze vrijwilligers

De G.A. van der Lugt stichting prijst zich gelukkig met een aantal trouwe en gemotiveerde vrijwilligers die regelmatig de handen uit de mouwen steken bij het onderhoud aan de terreinen. Het werk bestaat uit het afzetten van houtwallen en singels, opschonen van poeltjes, hooien van verschraalde weilanden en het verwijderen van ongewenste soorten als bramen, varens, vogelkers, etc..

Het beheerwerk vindt grotendeels plaats in de periode oktober tot medio maart, maar ook wordt er in de zomermaanden op bepaalde terreinen gehooid. Voorafgaand aan het beheerseizoen maken de coördinatoren een werkplanning. Daarop kunnen de vrijwilligers zich inschrijven. U kunt dus zelf bepalen hoe vaak en wanneer u wilt werken.

We werken meestal een dagdeel van 9 tot rond maximaal 13 uur. Naast het werk nemen we ook tijd om even bij te praten en daar hoort uiteraard koffie met wat lekkers bij. Ook al is het soms hard werken: de achterhoekse gemoedelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel.

Ook aan de veiligheid wordt gedacht. De coördinatoren geven vooraf uitleg over het werk en hoe het aangepakt wordt. Beschermende kleren voor de motorzagers (met brevet !) en gezichts-/gehoorbeschermers zijn beschikbaar.

Zwaar geschut: de bestuursleden Kees Vredeveld en Theo Franck

Dus afgezien van het feit dat het uiteraard nuttig werk is is het ook vooral ontspannend, leuk om te doen en gezellig. Wat is fijner dan buiten zijn in de vrije natuur en een bijdrage te leveren aan het nog mooier maken van de natuur in de eigen directe omgeving ?

Enthousiast geworden ?
Spreekt het werken als vrijwilliger voor de G.A. van der Lugt stichting u aan? Meld u dan aan via ons e-mailadres. Geef uw naam, adres en telefoonnummer op. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.