De vrijwilligers aan het woord

De vrijwilligers zelf hebben allen zo hun eigen motivatie om de stichting te steunen. Een aantal reacties:

Willem Ebbers, Borculo
‘Ik werk als vrijwilliger voor de G.A. van der Lugt stichting  op de eerste plaats om deze te steunen,om heerlijk buiten te zijn , van de natuur te genieten en om heerlijk bezig te zijn. Wanneer je het werkschema hebt gezien kun je de dagen wanneer je wat wil doen zelf invullen. En dan nog het leuke contact met de andere vrijwilligers en natuurlijk de heerlijke koffie op z’n tijd.’

Rudie Roerdinkholder, Winterswijk

Waarom vrijwilliger bij de G.A. van der Lugt stichting?
Als kind was er bij ons thuis geen auto. We kwamen dan ook niet veel verder dan Winterswijk waar we veel wandelden en fietsten door het mooie buitengebied. Vele zonnige dagen gingen we met het hele gezin naar het bos om in de beek dammen te bouwen en te voetballen in een weiland. Tijdens zulke uitstapjes werd ons gewezen op de mooie dingen die er om ons heen te zien waren.

Op een paar “puberjaren” na ben ik altijd blijven wandelen en fietsen in de natuur. Ook met onze kinderen zijn we dit blijven doen. Om onze kleinkinderen ook te laten genieten van dit moois moeten we het allemaal wel in stand houden.

Dat dit veel energie kost heb ik al wel gemerkt. Maar elke zaterdagmorgen dat we actief zijn op een van de terreinen geeft het ook energie en gezelligheid bij het koffie drinken. En als je er later eens langs fietst geeft het ook nog eens extra voldoening dat je zelf een bijdrage hebt geleverd om al dit moois in stand te houden.

Daarom ben ik vrijwilliger bij de G.A. van der Lugt stichting ! ‘

Gerrit Vriezen uit Ruurlo
Ik vind vrijwilligerswerk erg belangrijk en het moet ook vrijwilligerswerk blijven. Daarbij vind ik het buitenwerk heerlijk. Ik doe het met veel plezier.

Ik probeer met de gedateerde dagen ook zoveel mogelijk rekening te houden.

Enthousiast geworden ?
Spreekt het werken als vrijwilliger voor de G.A. van der Lugt stichting u aan? Meld u dan aan via ons e-mailadres. Geef uw naam, adres en telefoonnummer op. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Mobiele versie afsluiten