Vriend / Donateur worden

Steun ons en wordt vriend en donateur
van de G.A. van der Lugt stichting.

Wij zijn blij met elke gift!

ANBI-LogoDraagt u het Achterhoekse landschap en de natuur een warm hart toe en vindt u het belangrijk dat de Van der Lugt stichting haar werk ook in de toekomst kan blijven voortzetten? Help dan met een donatie of periodieke schenking mee om onze Achterhoekse natuurgebieden, de oude landschapselementen, de cultuur en eeuwenoude historische objecten in stand te houden.

Onze missie is om onze terreinen duurzaam te beheren, het in stand houden van kleinschalige karakteristieke Achterhoekse natuur- en landschapselementen, het verbeteren en uitbreiden van biotopen en vergroten van biodiversiteit en het doorgeven daarvan aan toekomstige generaties.

Natuur goed en duurzaam beheren, beschermen, waar mogelijk uitbreiden en verbeteren en het tegengaan van verval van cultuurhistorisch erfgoed, kost veel geld. Ook kleinschalige percelen die deel uit maken van het kenmerkende Achterhoekse cultuurlandschap verdienen het om behouden te blijven. Beschermen werkt! Dat kunt u zien als u onze terreinen en objecten in de regio bezoekt.

Mede met uw donatie kunnen we het verschil maken voor de natuur. Voor € 25,- per jaar wordt u vriend van de Van der Lugt Stichting en draagt u uw steentje bij aan het realiseren van onze doelstellingen. Via nieuwsbrieven, mailberichten en de website houden wij u op de hoogte van de ontwikkelingen op onze terreinen en binnen onze organisatie. Vindt u het bedrag een te grote aanslag op uw portemonnee? Wij zijn blij met elke gift. Het zou geweldig zijn als we op uw bijdrage mogen rekenen.

Van der Lugt stichting: IBAN: NL 53 TRIO 0390 95 2249

De Van der Lugt stichting maakt geen gebruik van automatische incasso i.v.m. de relatief hoge bankkosten die daarvoor in rekening gebracht worden. Wij sturen u bij voorkeur periodiek een betaalherinnering.

Fiscaal aftrekbaar.
De Van der Lugt stichting is een door de overheid erkende Culturele ANBI. Donaties en (periodieke) schenkingen zijn onder voorwaarden aftrekbaar voor de Inkomstenbelasting als persoonsgebonden aftrek. De hoogte van de aftrek is afhankelijk van uw inkomen en van de samenstelling daarvan. Voor een Culturele ANBI geldt de vuistregel dat elke geschonken euro leidt tot 1,25 euro aftrek. Let op: criteria voor drempels en maxima kunnen per fiscaal jaar wijzigen. Kijk daarvoor op de site van de Belastingdienst.

U kunt ook kiezen voor periodieke schenkingen. Voor een periodieke gift / schenking (minimale looptijd 5 jaar) hoeft u niet meer naar een notaris. Een onderhandse akte, op te stellen tussen schenker en ontvanger, is voldoende en kosteloos. Op de website van de Belastingdienst kunt u een standaard formulier voor een onderhandse akte vinden. Desgewenst kunnen wij u daarbij ook helpen

Een periodieke schenking kunt u ook regelen via een notariële akte. Bij een periodieke schenking (minimaal 5 jaar) vanaf € 500 per jaar neemt de Van der Lugt Stichting de notariskosten zelfs voor haar rekening en kost het u dus ook niets! U profiteert dus maximaal van uw fiscale voordeel.